søndag, juli 19, 2009

Back from the sea

Ja hem tornat de la nostra setmana en vaixell per la costa oest de Suècia. I estem rebentats.
Dur un vaixell de vela no és gens fàcil, tot i que aquest és només de 26 peus. Hi ha tantes coses que has de tenir en compte tota l'estona... que si el vent, que si ara hem de canviar la vela del davant de posició, mil cordes, mil senyals marítimes,
mil llums diferents... i tot en un espai reduït on tot s'ha de fer ràpid.
Per sort el temps va estar més o menys a favor nostre, i només vam acabar xops d'onades i de vent l'últim dia, que vam navegar 10 hores sense parar per arribar a port abans d'una tempesta. Durillo, durillo.
Tots els ports de Suècia on hem estat són preciosos, diria que és Escandinàvia profunda: pobles molt petits, amb casetes de colors, jardins plens de roses, platges d'aigües cristalines i poca gent.
El lloc més bonic va ser l'estada a Hallands Väderö (foto), una illa al mar del Kattegat que és una reserva natural, i té, per tant, un port natural, on has de tirar l'àncora i espavilar-te per assegurar el vaixell amb cordes. L'illa, formada per una conglomeració d'illes petites, només té unes poques cases d'estiu, molt poquetes, i està plena de vaques i cavalls. Vam veure foques, i crancs, i tot tipus de meduses, i el color de l'aigua et feia pensar que mes aviat eres a Grècia que a Suècia, la temperatura, però, deixava clar que no era el sud d'Europa.
Al viatge de tornada vam veure uns 5 dofins en moments diferents, tota una experiència, són preciosos, però va ser impossible fer-los fotos.
I demà dilluns, a les 10h del matí comencem un curs intensiu a l'illa de Fyn, al sud de Sjælland (que és l'illa on està Copenhague) per treure'ns el permís de navegació de vaixells de vela. A veure com surt. Jo ara mateix faria una pausa del mar fins l'any que ve. Tot i que escric asseguda en una cadira, em sento com si tingués un vaixell dins meu i tot es mou, encara, d'esquerra a dreta, i és una sensació una mica lletja. El vaixell del curs és gairebé el doble que el del Michael (el pare del Frej) i té fins i tot lavabo! No us explicaré què s'ha de fer en un vaixell sense lavabo per pixar i cagar durant una setmana. De moment, ens hem hagut d'estudiar un munt de coses que encara no hem après, però és que hi ha mil normes diferents, i no sé quantes llums, de dia i de nit, de molts tipus de vaixells, i és avorridillo, però hem après moltes coses, molta teoria, i tambe pràctica, és clar. I moooooooolt vocabulari!
Proper post, amb o sense títol, d'aquí una setmana.