tirsdag, februar 03, 2009

compte enrere


03 de febrer a Dinamarca. Fa molt fred, molt. El vent bufa i la sensació de fred no es correspon als graus, que estan sempre al voltant del 0, uns més amunt, uns més avall.

Estic esgotada. Molt cansada, d'una manera inexplicable. I el que em passa a mi li passa a la meitat de la població. Porto falta de sol acumulada. Necessito sol. Estic d'un blanc malaltís, i no carrego energia, per molt que dormi. La falta del sol és trista, deprimeix. I afecta molt més a l'estat d'ànim del que ningú no es pot imaginar. Jo no estic trista. Aquest any ja tinc l'experiència de l'hivern passat. M'ho intento prendre amb paciència. Però és que ja no puc més :( Molts diuen que febrer és el pitjor mes de l'any. I no és per la crisi, és simplement perquè ja portem molts mesos en la foscor, i el cos passa factura. Ens arrosseguem com cargolets, i comencem a fer el compte enrere. Estem a la meitat de l'hivern, quant a temperatures, però els dies s'estiren una mica més, un minut cada dia, potser, o uns segons, no ho sé, però a l'abril, amb una mica de sort i tot i que faci fred, tornarem a veure el sol. I aleshores tot anirà ràpid, ràpid, fins que el sol sigui l'astre rei i el tinguem palplantat al cel també quan hauria de ser de nit.
Fins aleshores, anirem aguantant.

Continuo pensant que la setmana que ve hauria d'estar a Tenerife, posem pel cas, i no al centre de Noruega. Però també és cert que a Noruega hi ha, paradoxalment, més sol que a casa. Els qui ahir us vàreu queixar per la pluja barcelonina, feu el favor de comportar-vos.

6 kommentarer:

Ciutadà K sagde ...

The first one!!

(sí, em fa ilu sempre el primer de comentar... ho acabo de fer al de la Pats... :)

Aguanta, aguanta, Carol que falta menys...
Canviant de tema, tinc un dubte, això d'estar llegint 3 llibres a l'hora és per 'librofàgia galopante', falta d'atenció o necessitats de dispersió mental???

Té el seu mèrit, eh? jo no sé si podria... amb un ja faig, ja...

Unknown sagde ...

Bonica, aquí plou perquè entre tots t'estem enviant el solete cap a Cph cada dos per tres ;p
És veritat, la propera setmana a Noruega ja pots mirar cap amunt, i res de gorros! que et toqui el solete! Ja falta menys per la primavera, només queda aquest mes, que té menys dies que els altres...petoooons!

Carolina sagde ...

Doncs nena, no arriba, eh, no sé com l'envieu, però si trobeu una manera més efectiva...

Ciutadà, hi ha d'haver llibres per tot: hi ha llibres que són de viatges en tren, d'altres que són d'abans d'anar a dormir, d'altres que són d'esmorzar sola, o de matar hores mortes a la bugaderia. Sempre he llegit així, i sí, tinc librogàfia, suposo... ;)

Anonym sagde ...

no, si jo ja ho dic, ja, que ets una vikinga valenta!

cuines bé, dius??? :) vinga, va, excursió bloguera a dinamarca! però quan faci una miqueeeeeeeeeta més de solet. ens avisaràs? (ai, contesto aquí el teu comentari al meu blog, que fa modern :P)

Ciutadà K sagde ...

ai, ai, ai... què desordenada ets, Pats!!! per favor !!!!

:P

Laura sagde ...

no és desordenada, ciutadà. fa com els fotologers... que poc sap de la vida moderna, eh... :-P