onsdag, februar 15, 2012

Rømø

Aquest cap de setmana passat vam anar a Rømø, l'illa més a l'esquerra de Dinamarca. Hi vam anar perquè encara teníem pendent un cap de setmana que els del Casal Català ens van regalar ara fa més de tres anys i es caducava ja. Anem tan tremendament liats que encara en tenim dos més per gastar :)

Vam triar Rømø perquè és un lloc molt especial, una gran part de la platja i l'illa és una reserva natural, un lloc una mica similar al Delta de l'Ebre però sense arròs i flamencs. Com que la marea és molt baixa i fa tan fred, l'aigua s'ha quedat glaçada, de manera que es podia caminar per damunt del mar als llocs on l'aigua no ha tingut ni temps de tornar mar a dins.
També vam muntar a cavall amb cavalls islandesos, que són més petits i fortots i es miuen de manera molt diferent. Ara bé, per mi l'espectacle va ser l'hotel.

Vosaltres segur que heu vist Vacaciones en el mar, oi? Vale, doncs l'hotel on vam estar era una mena de Vacaciones en el mar però a terra. Entrar va ser com anar enrere en el temps, i com que l'illa està relativament a prop de la frontera amb Alemanya, doncs sembla que  és una mena de "resort" pels alemanys madurets. O sigui que a la nit vam sopar mentre un senyor tocava cançons de l'Elton John al pianillo i les parelles ballaven i es fotien Baileys i conyacs a base de bé. En Don Draper tampoc no hagués desentonat, no. I els recepcionistes parlaven així, com en idioma antic, que no sé ben bé com descriure'l, però potser ja m'enteneu, amb somriures forçats i bromes que no fan gràcia i olor a Floïd.
És clar pensant-ho bé, a l'illa aquesta no hi ha gaire a fer, només hi ha camps i platja, o sigui que ja fan bé, ja, d'atreure el turisme aquest una mica ranci, i l'hotels doncs està fet a mida, i precisament per això segur que té clientela. a nosaltres ens van enlluernar les fotos del spa, i en realitat no eren més que dues piscines i una sauna atrotinada, tot plegat banyat amb olor de clor que s'olorava a dos quilòmetres.
El cas és que per mi va ser com entrar en una gasolinera de carretera de les que encara venen cassettes en columnes giratòries i fan olor de vell. I va tenir la seva gràcia, per un cap de setmana, no va estar malament.