lørdag, januar 23, 2010

Teranyina literària

Torno d'Oxford emborratxadíssima de Colleges. És que n'hi ha molts, 38! I no és que Oxford sigui precisament una ciutat gran, així que Oxford és i existeix per als Colleges, que tot s'ha de dir, són magnífics. La veritat és que Oxford és espectacular, i em fot una ràbia, perquè ja que és el motiu pel qual estic més sola que una mussola i la ciutat a la que vaig dir "no, gràcies, em quedo a Copenhague", home, doncs podria ser espantosa, no? Doncs no, és una ciutat de conte de fades, i mai millor dit. Molts dels autors dels contes més fantàstics han viscut i estudiat a Oxford i han estat membres d'un College. A Oxford s'hi respira literatura i història, i fins i tot es pot veure en els "grotescs", que no "gàrgoles", que són coses diferents. Aquestes cares de vegades són el Dodo o el conill de l'Alice in Wonderland, el lleó Aslan de Narnia, el vaixell de Three men in a boat, el gripau de The Wind in the Willows, o cares de personatges del Senyor dels Anells, els autors dels quals, tots, s'han graduat i/o ensenyat a Oxford.

El College de la foto anterior, que vaig visitar, és si no m'equivoco Exeter College, on els senyors Tolkien i Pullman, entre d'altres, es van graduar. És molt molt bonic, però és que tots ho són, i això que només he vist uns quants perquè la majoria estan tancats al públic.
I a sobre Oxford té llibreries que t'hi quedaries a viure amb plantes i plantes de llibres amb noms d'aquells que te'ls compraries només pel títol i la portada, i clàssics, i edicions antigues, i cafès amb sofàs i muffins i fudges i de tot.

Senyors i senyires viatgers que aneu a Londres: agafeu un bus i en una hora esteu a Oxford (que allà ho pronuncien com a Eeexfooord).




8 kommentarer:

Joan sagde ...

Carooooo!!

Ja veig que t'ha anat moolt bé!!

Com va l'adaptació del Sr. Frej???? I la teva? Segur que enfortint-ho tot.

Ens escrivim.

Molts petoons!

Laura sagde ...

que guai, carol! m'alegro que t'hagi agradat tant! i tu quins llibres t'has comprat? i els muffins, de què eren? :)

Ciutadà K sagde ...

Oh!Oh! veig que ens hem quedat impactats amb la visita llampec, eh???

oi, jo amb totes les piles i piles de llibres que descrius ja babejo... :P

Nur sagde ...

Ciutada,si algun dia anem Oxford, haure de pendre molta paciencia, no?

Ciutadà K sagde ...

Ciertamente, Nur!!! moooolta, mooooolta paciència... :P

Laura sagde ...

"ciertamente", he, he...

Carolina sagde ...

color de la meva economia: vermell incandescent
llibres comprats: 0 patatero
ganes de comprar-ne de l'1 al 10: 25
:(

Nur sagde ...

no, si nosaltres no en comprariem molts, però ciutada veu un quiosc de BCN , i es torna boig, imagina't llibreries senceres...., l'hauria de treure en aigua bullint!!!