fredag, maj 04, 2012

Stor bededag

Avui és festa, aquí a Dinamarca és el "dia gran de pregar". En realitat no hi ha Déu qui pregui, la única cosa espcial que es fa és menjar aquests panets per esmorzar que es diuen "hveder" (blanquets) i que són molt tovets i van carregats d'espècies, a la foto semblen molt avorrits, però amb mantega i mermelada estan molt bons.

Em sembla que ja ho he explicat abans, però avui és festa perquè així ho van decidir ja fa molts anys, després d'ajuntar moltes festes on només durant mig dia la gent havia de pregar i abstenir-se de menjar. Els danesos que són de bon jalar es van fartar i van dir, ei, i si en comptes de fer mig dies de tant en quant els ajuntem tots en un dia i jalem la resta del mes? I així ho van fer, 4 divendres després de Pasqua tenim el gran dia de dormir.
Jo no he dormit gaire perquè els paletes que estan reformant el pis de dalt han decidit passar-se les pregàries per on jo sé i a les 7 del matí ja estaven picant. Que monos. De tota manera, em toca estar asseguda davant de l'ordinador fins que acabi d'escriure el projecte, o sigui que ja s'agraeix tenir un dia de concentració sense soroll al carrer. A mi m'agrada molt la sensació de seure i obrir l'ordinador i posar-m'hi quan només se senten unes quantes veus de nen de lluny i alguns ocells, i no el clic clac de sabates, les presses i el soroll dels camions que vénen a descarregar al costat de casa.
 Si ja teniu una imatge de mi al cap, teclat en mà, imagineu-vos un ram de tulipes, una cara de mandra i una tassa de te, i ja em teniu del tot. Que passeu bon cap de setmana! I felicitats al ciutadà k :)

3 kommentarer:

Laura sagde ...

Oh! Esmorzar amb un ram de tulipes al costat és tot un luxe!!

manel sagde ...

Sembla que tot alló del PAM ja ha pasat,i que la primavera espavila el cos i l'esperit, amb tulipes ó sense tulipes, ¿oi?.

Ciutadà K sagde ...

Ai, què mona ella, em felicita i jo que no m'entero!! Gràcies, gràcies! ... vaig a pregar una estona

:P