mandag, januar 10, 2011

A partir d'ara silenci absolut

Fa una setmana i mitja que estem examinant a pobres alumnes. Alguns fan més pena que d'altres, però en general tots em fan pena perquè jo sóc de les que els prohibiria. Un examen és per mi el mateix que un zero a l'esquerre en quant a aprenentatge.
A Dinamarca s'acostumen a fer proves orals amb un censor i un examinador. La setmana passada vaig fer de censora als alumnes de 1r. Aquesta setmana tocaven escrits als de 2n i 3r curs. I és un pal, perquè haig de seure en una cadira i assegurar-me de que ningú no fa trampes durant 5 hores i mitja. En 5 hores i mitja un pot observar moltes coses, com per exemple, quants alumnes es mosseguen les ungles, quants porten coses que creuen que els durà bona sort, d'altres porten una mini picnic a classe i mengen sense parar. És divertit veure que n'hi ha que comencen ràpid i d'altres que es queden mirant per la finestra 20 minuts.
Abans la cosa era fàcil, quan jo era joveneta es posava un separador i llestos. Ara s'han d'entregar Iphones, mòbils i altres aparells electrònics a l'entrada, i l'accés a internet està restringit a només tres o quatre portals. Tot canvia, les maneres de copiar també. Per desgràcia, el fet d'haver d'examinar no.

1 kommentar:

Ciutadà K sagde ...

Quanta raó tens en el que dius, Carol! Però, pel que sembla, no hi ha ganes d'aplicar un sistema alternatiu d'avaluació... :(

Jo no he fet mai d'avaluador i m'he quedat fascinat amb la imatge d'estar 5 hores MIRANT a un grup de gent... buf! quanta informació... m'has despertat l'antropòleg que porto a dins i m'has fet recordar quan feia treballs de camp... quantes hores mirant i mirant ...
(has estat honesta i no ens has dit si havies vist copiar a algú/na... je,je,je,je)